вторник, 28 декабря 2010 г.

ОБВИНЯЕМЫЙ. Экс-министр МВД Юрий Луценко: Меня задержали по делу, по которому вообще нет оснований


Согласно решению Печерского суда города Киева, его ожидает как минимум еще два месяца СИЗО, если следствие не сочтет нужным сократить срок содержания под арестом. Заседание самого известного в стране суда проходило под немногочисленные крики протестующих. Зато в самом зале суда впервые за долгое время собралась почти вся группа "Народной самообороны". К ним примкнули несколько депутатов "Нашей Украины" и БЮТ.

Судебный пристав ввел Юрия Луценко в зал заседаний под чутким руководством неизвестных в штатском. Когда руки бывшего министра освободили от наручников, первой его коснулась супруга Ирина.
В целом в зале заседаний царило дружеское и даже бодрое настроение. Вновь прибывшим депутатам, которым не хватило мест в зале, предлагали присесть в судебной камере рядом с Юрием Луценко. Потом решили, что эта в свете последних событий шутка слишком уж символична и может оказаться роковой.
Сам Юрий Луценко в ожидании судьи старался общаться лишь с супругой и братом Сергеем Луценко. Когда "Украинская правда" обратилась к министру с первым вопросом, судебный пристав практически не отреагировал. Создавалось впечатление, что свою роль в этом действии они уже сыграл и ожидали лишь решения судьи.
Но спустя некоторое время молодые люди в камуфляже явно занервничали. Когда экс-министр начал тыкать пальцем в скромно сидящего рядом с журналистами следователя, они начали шептаться. Их нервы не выдержали, когда министр стал откровенно обвинять следствие в том, что ему не давали ознакомиться с материалами дела.
- В зале суда разрешена только видеофиксация, - негромко отметил один из приставов и вежливо перекрыл кадр.Еще через некоторое время приставы посоветовавшись приняли решение вывести подсудимого из зала заседаний.
Два последних вопроса – о попытке бегства и условиях содержания "Украинская правда" задавала уже после решения суда. Из здания суда Юрия Луценко вывозили с особыми почестями – журналисты, фотокамеры и – естественно – неадекватное количество милиции и спецназа. Впрочем, его сопровождало не меньшее количество правоохранителей, чем пять лет назад в этом же суде покойного Евгения Кушнарева.
У понеділок Печерський суд задовольнив Генпрокуратуру і заарештував Юрія Луценка на два місяці. Як кажуть у ГПУ, таким чином вони примусили екс-міністра внутрішніх справ ознайомитися зі справою про свої службові зловживання.
***
Незважаючи на те, що Луценка затримали у справі про отруєння Ющенка, суд виносив рішення щодо раніших звинувачень про посадовий злочин екс-міністра, який просував службовими сходами свого водія Приступлюка. За кілька хвилин до того, як суддя оголосила рішення про запобіжний захід щодо Юрія Луценка, кореспонденту "Української правди" вдалося поставити йому кілька питань.

- Юрію Віталійовичу, вам показали постанову про ваше затримання?

- Ні мені, ні адвокату постанову не вручили.

- Тобто, виходить, що вас затримали незаконно?

- У всякому разі, до мене, по-перше, не був допущений адвокат з моменту затримання. По-друге, мені не дали з ним зв’язатися. Мені не вручили постанову і не пояснили, чому обрано такий запобіжний захід. У нас цих документів на руках немає.

- Тоді звідки здогадка, що вас затримано по справі про отруєння Ющенка?

- Слідчий мені усно про це повідомив, але паперів в руки не дав, щоб я не оскаржив. Вони ж бояться в суд ходити. Я ж ту справу, по якій я тут зараз, оскаржив. І вони двічі не приносили матеріали до суду, щоб тягнути час. А потім за два дні закрили слідство, щоб унеможливити засідання. Зараз обрано таку ж тактику

- Чому ви не ознайомились з матеріалами справи?

- Чому ж? Щодня по 150 сторінок читав. В перший день, коли ми прийшли, справа була не прошнурована, це був стос паперів. Ми писали заяву, щоб нам їх надали в усталеному порядку. Прийшли на другий день. Ось вам перший том – читайте. ОК. Сидимо, читаємо. По 150 сторінок щодня.
Кажу: дозвольте нам фотофіксацію. Бо, щоб іти на суд, треба розуміти з чим ідеш. "Ні, - кажуть вони – ми вам забороняємо фото фіксацію". Тоді я бере ручку, і переписую на папірці. Тому я міг би і більше читати, якби не конспектував.

Тут в розмову втручаються охоронці, які забороняють фотофіксацію. Втім ще кілька хвилин розмова тривала.

- У них була чітко вказівка. Здивувались, чому Луценко не сидить. І вигадали повний ідіотизм – арештувати мене по справі, по якій взагалі немає жодних підстав. Вночі зрозуміли, що там підстав немає. Бо як я можу продовжувати злочин посадовий, якщо я вже майже рік як не на посаді. Отож, уночі почухались, проконсультувались і вирішили написати в заяві заднім числом, що я щось там порушую при читанні справи.

- А ви намагались сховатись від слідства і поїхати з країни?

- Мені дійсно пропонували політики подумати, щоб отримати політичний притулок, але я навіть не думав про це.

- Юрій Віталійович, а як умови утримання?

- Стандартні

- А де ви знаходитесь?

- В закритому  ізоляторі СБУ.

На цих словах до камери підсудного Луценка зайшли конвоїри і вивели його з залу суду, під слова прихильників і родичів з побажанням триматися. Після винесення рішення суду Луценка вивезли з приміщення в автозаку.

Источник: Украинская правда 

Комментариев нет:

Отправить комментарий